2010.12.10. 11:30

elektro

Svájcba érkezésem előtt semmit nem tudtam az országról, de tényleg. Első, címbéli témájú pofáraesésem akkor történt, mikor a hajvasalómat be akartam üzemelni, még turista-jellegű, első itt tartózkodásomkor.
A helyzet ugyanis az, hogy nem passzol.
Svájcban, ha ilyet látsz, az nem valami "KAPCSOLTAM" -feladvány, hogy na vajon mi következik a harmadik sor végére...? - hanem egy tök normális hármas fali aljzat.


   

Az itt vásárolt elektromos gépeknek ennek megfelelően hármas villájú dugója van, igen?

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha szeretnénk összeköttetést az EU és Svájc között, ilyenre, vagy (innen származó kis-nagygép, laptop, vasaló, kivehető ajtajú turmixgép magyarországi vagy egyéb EU-ban használatához) ennek inverzére van szükségünk, mely közdarab (adapter) megvásárolható bármelyik OBI vagy hasonló barkácsboltban, kb 3-5 euróba kerül.
Nem szükséges adapter a -ha jól tudom szakmailag így hívják- nemföldelt, lightos csatlakozóhoz, mint amilyen mondjuk egy mobiltelefontöltő vagy magnókábel. Annak a két villája belepasszol a svájci falialjzatba, egy lyuk üresen marad...
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://svajcibicska.blog.hu/api/trackback/id/tr682506283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

muzsika 2010.12.10. 14:39:29

3-5 euro? hooool? :) mi olyan 9-10 frankért vettük darabját. még mindig nincs elég :)
egyébként utálom őket. ha egy ilyen kis kedvesbe bedugok egy fordítót, akkor a többi kilőve.
azt nem is mesélted, hogy általában az egyik lik hozzá van kapcsolva a villanykapcsolóhoz. és csak akkor van benne áram, ha ég a lámpa. mit szenvedtem, mire rájöttem... néha ment a bébifón, néha nem. aha, mert leoltottam a villanyt :D

gretagarbo) 2010.12.10. 14:53:47

Mondjuk ezt is érdemes Németországban venni...Obiban vagy Hornbachban. Ott ennyibe kerül. Mondjuk olyan, hogy csak akkor van benne áram, ha ég a lámpa, olyan néha otthon is volt. A többit nem tudom, nem vagyok szaki :-)

muzsika 2010.12.10. 16:34:37

látod, németországban eszembe sem jutott nézni! na, legközelebb.
tényleg, erről írhatnál egyet, hogy bevásárlóturizmus - ha nem volt még.
én pl amit nem találtam konstanzban, az az élelmiszer volt. de cipőt-ruhát-dm cuccokat át "szoktunk" (Haha, fellengzős ennyi idő után iylet írni 3x voltunk:)) ugrani venni, nekünk konstanz csak fél óra.

gretagarbo) 2010.12.10. 18:11:24

O.K., majd próbálok vmi bevásárlóturizmust írni. Konstanzban az autópályától+határtól alig 8 perc kocsival a LAGO bevárálócenter. A pinceszinten van egy ALDI, vagy a Bodanstrassén egy EDEKA. Most így hirtelen...

muzsika 2010.12.11. 05:33:52

ó, igen, voltunk az aldiban. nem nevezném élelmiszerboltnak, lehet, hogy sznob vagyok, vagy mittomén, de ott nem lehet bevásárolni.
edekát nem ismerem - ez is baj, nem tudtam, mire keressek rá, próbálkoztam pl sparral, lebensmittellel, de a gugli nem örvendeztetett meg :)

muzsika 2010.12.12. 08:09:52

eszembe jutottak még fontos témák:
szemétkezelés
parkolás

igor1974 2010.12.12. 21:51:12

3-5 € és 9-10 CHF között azért nem olyan drámai a különbség:-) A nem is oly régi 1,7 CHF= 1 € árfolyamon nagyjából ugyanannyi volt.

Ezt a konnektor-dolgot sem tudtam - köszi az infót.
süti beállítások módosítása